PELANCARAN MUZIK VIDEO ‘HENING RINDU’ MARSHA MILAN

Baru-baru ini, Mummy berkesempatan menghadiri Majlis Pelancaran Muzik Video Hening Rindu dari Marsha Milan yang bertempat di Warner Muzik Damansara

PELANCARAN MUZIK VIDEO ‘HENING RINDU’ MARSHA MILAN



SESI PELANCARAN MUZIK VIDEO ‘HENING RINDU’ ,
TERBAHARU DARI MARSHA MILAN


Selepas fenomena drama ‘Lelaki Itu’, lagu nyanyian Marsha Milan, ‘Dulu Kini Dan Akhirnya’ yang menjadi lagu runut bunyi bagi drama tersebut mula trending dan mendapat perhatian ramai. Kini Marsha Milan sekali lagi memukau peminatnya dengan sumbangan terbaharunya, Hening Rindu yang turut menjadi lagu runut bunyi untuk drama televisyen TV3, Aku Bukan Ustazah yang sedang bersiaran di slot Akasia setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 7.00 malam dan boleh di strim secara langsung secara HD di Tonton melalui aplikasi atau www.tonton.com.my.

PELANCARAN MUZIK VIDEO ‘HENING RINDU’ MARSHA MILAN



Lagu Balada - Hening Rindu


Lagu Hening Rindu, sebuah balada yang menggugat jiwa adalah hasil ciptaan komposer terkenal Ikhwan Fattana dan Wan Salleh, dan liriknya ditulis oleh Wan Salleh sendiri. Lagu ini merupakan lagu single yang ke-9 Marsha Milan bersama Alternate Records & Talents, dan sebagai usaha bagi mempromosikan lagu ini, Alternate Records & Talents telah mengadakan Sesi Pelancaran Muzik Video Hening Rindu pada hari ini bertempat di Warner Music (Malaysia) Sdn Bhd.

PELANCARAN MUZIK VIDEO ‘HENING RINDU’ MARSHA MILAN

PELANCARAN MUZIK VIDEO ‘HENING RINDU’ MARSHA MILAN



Menurut Ikhwan Fatanna, “Vokal Marsha yang sangat luar biasa dapat menyampaikan mesej yang meyakinkan dalam Hening Rindu. Ini merupakan kolaborasi saya yang pertama dengan Marsha dan Marsha adalah sangat-sangat hebat! Sangat teruja untuk melihat kejayaan Marsha untuk Hening Rindu”

Hening Rindu adalah sebuah lagu balada yang penuh dengan emosi dan perasaan rindu yang mendalam. Melalui melodi yang memukau, liriknya dibuai oleh gambaran perasaan kehilangan, kenangan yang berharga, dan cinta yang abadi walaupun dipisahkan oleh jarak dan waktu. Lagu ini menyentuh hati pendengar dengan tema universal tentang cinta dan rindu yang dialami oleh setiap insan.

Menurut penyanyi terkenal yang telah menempa nama menerusi pelbagai anugerah dan pengiktirafan sepanjang kariernya dan terus mencipta nama dalam industri hiburan, Marsha Milan, ‘’Saya sangat berbesar hati dapat menyumbangkan suara sekali lagi untuk lagu tema drama iaitu kali ini 'Aku Bukan Ustazah'. Menyampaikan lagu tema drama memerlukan penghayatan emosi yang mendalam. Bukan sekadar menyampaikan lirik dan melodi, tetapi juga perlu merasai dan memahami emosi yang disampaikan. Melodinya syahdu, sarat dengan maksud tersirat. Saya berharap ia dapat menyentuh hati penonton seperti mana ia menyentuh hati saya ketika merakamkannya."


“Mendengar melodi Hening Rindu sangat menangkap hati, saya terus menyukainya dan bersetuju untuk berkolaborasi. Lagu dan video ini sangat istimewa bagi saya, sesuatu yang saya rasa kita semua mungkin pernah rasa. Ia membawa kembali suasana balada tahun 90-an tetapi dengan sentuhan yang moden. Saya bangga dapat menjadi sebahagian daripada projek kreatif yang besar ini. Sebagai seorang penyanyi saya rasa ianya sentiasa menjadi tanggungjawab saya untuk memberikan dinamik rasa dan warna kepada mana-mana kanvas yang diberikan'' tambah beliau.

Muzik Video Hening Rindu Kesinambungan dari Dulu, Kini dan Akhirnya 


Muzik video Hening Rindu adalah kesinambungan kepada Dulu, Kini dan Akhirnya. Arahan Izuan Mokhtar, ia membongkarkan tentang Marsha yang diabaikan sebelum ini oleh suaminya Mirza, kerana Mirza sudah mempunyai perempuan lain iaitu Qaidah. Selepas pergaduhan, Marsha terlibat kemalangan sehingga meninggal dunia termasuk bayi di dalam kandungannya. Penyesalan Mirza di atas segala perbuatannya terhadap isterinya digarap dengan baik dalam setiap babak. Muzik video ini juga menampilkan lokasi-lokasi yang indah dan sinematografi yang mempesonakan disekitar Eco Majestic, Batai, Sepang, UPM Serdang, Subang Bestari dan Tadom Hill, menjadikan ia sebuah karya seni yang lengkap. Penggambaran yang mengambil masa 3 hari ini turut menampilkan penampilan khas Dato’ Adi Putra sebagai Mirza.

Sebelum ini, single Marsha yang berjudul ‘Dulu Kini Dan Akhirnya’ yang merupakan lagu runut bunyi kepada drama ‘Lelaki Itu’ telah mencatat sehingga 191 ribu tontonan di YouTube dan sekaligus menjadikan lagu tersebut trending di YouTube Music di tangga ke-25 dan juga mendapat 70 Juta tontonan di aplikasi Tik Tok sehingga kini.

Jangan lepaskan peluang untuk mendengar lagu Hening Rindu dan ‘Dulu Kini Dan Akhirnya’ nyanyian Marsha Milan yang telah mula bergema di platform iTunes atau melalui aplikasi penstriman atas talian seperti Spotify dan YouTube Music.

Untuk mendapatkan maklumat terkini tentang Alternate Records & Talents, layari akaun rasmi media sosial Alternate Records & Talents di Facebook, @alternate.my_ di Instagram, dan @alternate.rt_ di TikTok.

2 Comments

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com

  1. LeYa pun suka dengar lagu Hening Rindu nyanyian Marsha Milan ni... Memang sedap di dengar di halwa telinga...

    ReplyDelete

Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com

Previous Post Next Post